Biyoloji öğretmenleri arasında yapılan bir anket şaşırttı. Bakın sonuç ne diyor?
Muğla Eğitim Fakültesi'nin yaptırdığı bir araştarmaya göre, biyoloji öğretmenleri evrim teorisine mesafeli duruyor. Geleceğin biyoloji öğretmenlerinin yüzde 43'ü evrimin bilimsel geçerliliği olan bir teori olduğunu düşünürken, öğretmen adaylarının yüzde 30'unun bu konuda kararsız. Evrim teorisine katılmadığını beyan eden öğretmenlerin oranı ise yüzde 16.
98 ÖĞRENCİYE SORULDU
Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Oğuz Özdemir, biyoloji öğretmen adaylarının evrim teorisini benimseme ve anlama güçlüklerine ilişkin araştırma yaptı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda eğitim gören 98 öğrenci üzerinde yapılan anketten, öğretmen adaylarının evrim teorisini ne tam olarak benimsedikleri, ne de yeterli düzeyde kavradıkları sonucu çıktı. Özdemir'in çalışmasına göre, evrim teorisini benimseyen öğrenciler evrim teorisinin mantığını daha iyi anlarken, evrim teorisini kavrayan öğrencilerin bu teoriyi daha rahatlıkla benimsedikleri görülüyor.