Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Koprüsü'ne "Damper" denilen enerji sönümleyicileri yerleştirildi. Köprülerin ayaklarına monte edilen sönümleyiciler deprem esnasında oluşan enerjiyi emerek köprünün zarar görmesini engelleyecek. Bir nevi paratoner görevi görecek damperler, 7.7 Richter ölçeğindeki depreme kadar etkili olacak.
Olası büyük depreme karşı çeşitli hazırlıklar yürütülürken çalışmalarını en hızlı gerçekleştirenlerden Karayolları Genel Müdürlüğü'nün hazırlıkları dikkat çekiyor. Marmara Bölgesi'ndeki 326 köprü, viyadük ve tünelde aynı anda çalışma yürüten Karayolları, deprem güçlendirme çalışmalarının büyük kısmını bu yıl sonunda tamamlamayı hedefliyor. Bu çalışma kapsamında Japonya'dan alınan 100 milyon dolarlık kredi ile Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Ortaköy ve Mecidiyeköy viyadüklerinde güçlendirme faaliyetleri son sürat devam ediyor.
Köprülerin 7.7 şiddetindeki depremlerde bile zarar görmemesi için yeni bir yöntem uygulanıyor. Japon ve Türk mühendislerin ortak çalışması ile gerçekleştirilen çalışmalarda köprülerin ayaklarına damperler yerleştiriliyor.
Karayolları Genel Müdürlüğü 17. Bölge Müdürü Yakup Dost, damperlerin deprem esnasında oluşacak enerjiyi emeceğini söylüyor. Sönümleyiciler sayesinde köprünün zarar görmesinin engellenmiş olacağını belirten Dost, "Bunlar yapılan ince hesaplara göre yerleştiriliyor. Deprem esnasında sönümleyicinin kendisi zarar görecek ancak köprü herhangibir zarar görmeyecektir. 7.7 Richter ölçeğindeki depreme kadar etkili olacak. Bu ölçeğe kadarki hiçbir depremin köprüyü etkilemeyecek. Bu yapılar çok güvenli. Herhangibir risk bulunmuyor." şeklinde konuştu.
1973 yılında hizmete giren Boğaziçi Köprüsü'nün miadının ne zaman dolacağı konusunda net bir bilgi veremeyeceğini belirten Dost, şu açıklamalarda bulundu: "Bu yapı tamamen çelik. Köprünün ömrü çeliğin ömrü kadar. Yorulan parçaları değiştiriyoruz. Bu yıl içerisinde halatlara bağlı 7 çelik plakayı değiştirdik. Köprünün hemen hemen bütün parçaları değiştirilebiliyor. Halatlar haricinde tüm parçaları yenilenebilir."
Projeyi hayata geçiren 20 Japon mühendisten biri olan Keiichi Tsunoda ise yaptıkları işi, "Damper üzerinde çalışıyoruz. Damper depremin enerjisini alacak. Depremin riskini azaltacak." şeklinde özetledi.